söndag 2 mars 2014

Det som inte dödar det härdar...




Mina dagar består av blöta ögon till och från....Tårar för smärtan och tårar för att jag blir så frustrerad och olycklig då jag inte få göra det jag älskar och mår bra av...Har varit till osteopaten och trodde någonstans att jag skulle vända hemåt med känseln åter i foten och att det bara var något som låg snett men sån tur hade jag inte...Jag har en väldig elak ischias som i fredags nådde sin topp då jag fick molande smärtor var femte minut...Men hur som helst fixade hon några låsningar och visade mig hur jag ska jobba med mina bålmuskler...Fick även lära mig hur jag ska resa mig, klä på mig byxor och strumpor och annat som gör livet lite lättare när smärtan är som värst...Allt bottnar i att jag har för svag mage invändigt och nu får jag börja från grunden med att stärka den...


Idag fick jag hjälp av Daniel som snart avklarat sin 8 v långa PTutbildning i Stockholm...Han kollade igenom min kropp och jag fick många bra tips om hur jag ska stärka mig just i bålpartiet...Han var ärlig och sa att jag hade usla muskler där och nu ska jag visa honom att jag kan bygga upp dom ;) Han brinner för det han håller på med och har nu mycket goda kunskaper i sin ryggsäck och det bästa av allt SNART finns han tillgänglig på Citygym för er som behöver en PT och jag anser att han är som klippt och skuren för jobbet...
Imorgon väntar behandling hos Stig i Färila och på tisdag har jag telefontid med doktorn och ska begära en magnetröntgen och slutligen ett till besök hos osteopaten Marianne i Delsbo...Tror ärligt att jag har ett diskbråck och just därför kommer jag begära en röntgen för jag vill veta exakt vad felet är...


Annars har familjens hane kommit hem och allt är frid och fröjd men kanske inte så kul för honom att komma hem till en gnällspik av hög rang...Men ser att han lider med mig och ställer upp och fixar och donar, lagar mat och städar då jag inte ens får röra dammsugaren på två veckor...Skulle lätt dammsuga i ett dygn bara jag fick vara hel...Vi har hunnit med en tur till Sundsvall som för min egen del resulterade i ett flertal gråtattacker då min ischiasnerv tog över shoppingnerven om man säger så...Har aldrig gått igenom sportaffärer med den hastighet jag höll, typ tittade inte ens utan hade fullt upp med att hejda tårarna...Kan låta löjligt för den som inte tränar men för er som gör det och varit skada vet precis hur det känns och i mitt fall så är det ovissheten, NÄR får jag börja igen? Det kan ta allt i från 4 v till ett halvt år och jag ryser vid tanken...




 Misha kom hem med klart finaste luvtröjan!




 Ett par NIKE air tyckte han jag skulle ha ;)




 Mot Sundsvall...



Lea och Engla och Julia ville inte vara med på bild...




Ingen IKEAmat denna gång...



Eftersom jag inte ska träna som jag är van så kommer jag att bära vanliga kläder lite oftare och det till Leas förtjusning som är en aning less på att mamman aldrig "gör sig fin"...Så i veckan for jeansen på och det var knappt så jag kände igen mig själv i spegeln ;)




 Ostyrigt hår som liknar en peruk!!!



 Så bak for det!




 Julia och jag fikade på favoritstället Janssons...




 Körde Linas torsdagspass med ett litet gäng...



Klockan 08.00 i morse så gick startskottet för årets Vasalopp och Gymmix med Hanna i spetsen anordnade självklart ett drygt FYRA timmar långt spinningpass...Vi riggade upp en stor tv och laddade upp med allt från kexchoklad till blåbärssoppa och alla fick tippa vilken tid vinnaren i Mora skulle gå in på och ett fint pris i potten...Alltså vilka grymma deltagare!!! Många av dom hade bokat in sig på hela sträckan och några körde halva...Själv servade jag dom med allt gott som fick dom att trampa sig genom sträckan och kan bara säga att jag mer än gärna suttit där framme och cyklat på med gänget!!!




 08.00...









 Själv lade jag mig på soffan i receptionen och tyckte synd om  mig själv...















 Kort pause efter två timmars cyklande...




 Kranskullan värmde upp inne i gymmet...




 Underabara Anna-Lena!




 Minuterna innan målgången...




 Kranskullan delade ut diplom till deltagarna...



Ikväll blev det cykla sittandes för mig i 55 minuter och sedan rehabövningar för bålen i 20 minuter...














Pilatesbollen kommer bli min vän en tid framöver...


Nu sängen och ikväll tar jag en sömntablett då jag inte kan sova pga smärtan...


Godnatt!


<3 <3 <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar