torsdag 12 februari 2015


Vecka sju...


Tisdagen var bara en enda stor djup svacka...Alltså en riktig skitdag på alla sätt och vis...När man känner att man inte vill göra något och den där livsgnistan börjat på att slockna...Men så fort barnen kom hem och rutinerna drog igång så kändes allt bättre och ett pass Bodypump och jag var på banan igen...På onsdagen vaknade man och var sig själv igen tack och lov...Livet är inte en dans på rosor alla gånger...


För fem veckor sedan kunde jag inte trä en sportbh över huvudet utan att det gjorde ont av att diskarna komprimerade då man svankade och dom i sin tur tryckte på nerven, sminka mig var en lång plåga då du lätt böjer huvudet bakåt när man gör det och sitta i soffan framkalla korta kramper men det har vänt efter att jag varit försiktig och varit noga med att inte utföra saker som försämrar läget...Idag är jag bättre än någonsin och jag har börjat delta mer och mer på olika pass och igår var det dags att testa Funktionell Cirkelträning med Maria och kommer absolut viga min onsdagar i hennes händer!





Funktionell Cirkelträning heter det ;) Klockan 20.00 på Gärdåsen med Gymmix...




Någon timme innan passet var jag över till grannen och var tvungen att gå hem för att fixa middag och vad möts jag av? Jo älskade Lea hade under de 30 minuterna jag var borta fixat TACOS!!! Alltså den tjejen är bara för go! Hon älskar att se tacksamheten hos sin mamma och hon får höra sjuttielva gånger hur underbar hon är! Sjukt lyxigt och så gott var det!





<3








Vi hade 9 stationer men var 11 deltagare så vi dubblade upp alla stationerna så man kunde köra två och två...På varje station utförde du övningen i 3 x 40 sekunder men mellan varje 40 sek  så var det 20 sek burpees/benböj snabba/växelhopp...Så totalt 2 min styrka och 60 sek kondition och det här GILLADE Carina! Jag gjorde upphopp istf burpees och växelhoppen ersattes med utfallssteg på konditionsdelen...





 Lillan mata på...














 Här visar jag bara men körde själv uppåtrodd då jag inte kör ovanför axlarna...









 Mia visar en av övningarna...














 Så för att förklara exakt så gjorde jag pushups i 40 sekunder 20 sekunder upphopp 40 sek pushups 20 sek benböj 40 sek pushups och 20 sek utfall (burpees och växelhopp för dom andra) Givetvis får man göra dom på golvet och på knä om man vill...

















































 Här visar Maria Benböj...









 Växelhopp...









 Burpees...















 Alltså hungrig blev jag efter passet! Mat igen!




 Och jaaaa lite gott var jag värd!














 Annars har vi infört råris i kosten men fortsätter utan pasta och potatis...




Så glad att träningen är en stor del av mitt liv för har man en skitdag så finns ingen bättre medicin än en stund i gymmet eller ett härligt gruppass...Sen ALLA underbara människor får man på köpet!



Så till Er där ute! Testa ABSOLUT Funktionell Cirkelträning för det är ett pass som funkar för ALLA och får mig att tänka på mina Powerfit-pass som jag förut körde på Citygym...



Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar