torsdag 5 juni 2014

Sjukgymnasten har sagt sitt...


Klockan 10.00 hade jag en träff med sjukgymnasten...Det första hon sa var att hon kände igen mig från Citygym men att jag var olik mig...Inte konstig då jag är så mycket smalare och hon såg direkt på min hud att jag var uttorkad så hon beordrade mig vätska, mat och mycket sömn...Sen gick vi in på vad jag ska göra för att förhindra ett nytt diskbråck...Två simpla men dock så viktiga övningar, en då jag ligger på rygg och spänner de inre/nedre musklerna i magen och för ut ett ben i taget 10gånger och upprepa den 2/dag och sen  tåhävningar för att jobba med mitt ben/fot så att jag triggar igång nerven som orsakar mitt känselbortfall...Fick även order om att inte bocka mig framåt 6 månader då disken ovanför den jag opererat är känslig och lätt kan framkalla ett nytt bråck så nu gäller det att gå ner i benböj så fort jag ska plocka upp eller ställa ner något...Styrketräning sittande och liggande fick jag kicka igång om två veckor och då i låga vikter men många reps, alltid något ;)



Idag har det varit en rätt bra dag men huvudvärken vill inte släppa taget om mig...Åt en halv pizza och bara det är ändå ett friskhetstecken...Sen mot kvällen var det dax för avslutning med Gymmixgänget på Rosehills...När jag gjorde mig i ordning så kom illamåendet men jag bet ihop för jag behövde verkligen lite miljöombyte då senaste tiden bestått av sjukhus och hemmet...Där bjöds det på mycket vegetariskt och nudlar med chorizokorv och det var otroligt gott och jag åt massor och mat har aldrig smakat så bra de senaste fyra veckorna kan jag lova...




 64 kg                                                                           55 kg





 Carina special...Musslor, räkor,sparris,lök och paprika...





 Superblond!



















 Blev alkoholfritt för mig...














































Och lite sött!




Min klänning till lördagens bröllop har kommit men vi har ställt in då jag känner att det blir lite för mycket för mig just nu...Men snygg är den och får följa med till Spanien istället...



Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar