fredag 20 juni 2014

Åter i Paradiset...Älskade Spanien...


Resan ner på 12 timmar gick hur bra som helst...Några stopp med bilen på väg ner till Arlanda och sen hade jag turen att få tre säten helt för mig själv på flygresan så jag låg hela vägen och sov som en stock...

Just nu är klockan 01.00 och jag sitter ute på balkongen och bloggar och njuter av doften från havet...Vi har äntligen fixat klart med det sista i lägenheten och känner oss mer än nöjda och nu kan vi börja njuta av att bara vara och inga måsten...


Bjussar på en bildbombning från vårt smultronställe och kommer förmodligen att leverera minst lika många till så varsågoda kära bloggvänner ;)



 Redo för resan...




 Lämnad ett regnigt Ljusdal...









 Jag checkade inte in vid det där trädet vid E4an men fota det gjorde jag ;)




 Lexington på Arlanda...Så mycket snyggt men shoppade nada!














 Räkmacka och champange gick bort...









 Hann med en godbit innan avresan....
























 Shoppade lite lukta gott på Arlanda...









 Underbart!








 Som jag längtat efter detta!














 Misha skulle en snabbis in och köpa tennisskor och självklart stod dom där och stirrade på mig! REA 450:-





 Utemöbler check!




 Dynor från Jysk...




 Lite nya kuddar...





 Städerskan som sköter trappuppgångarna hade lackat naglarna med brasilianska flaggor...




Äntligen fått piffat sovrummet med Grand designs sängkläder från Hemlängtan i Ljusdal...










 Överkast...
















































Idag vaknade vi till mulet väder och egentligen ganska bra för vi skulle storstäda och fixa till uteplatsen...Men i samma veva som vi var klar till lunch så sprack det upp, tajming! Blev 4 timmar i solen och sen drog vi till gymmet och sen en snabbis till ett köpcenter för att köpa en matta till matgruppen på balkongen...Var även in på mitt favoritställe Habitat och köpte en ljusstake...









 Invigde utemöbeln direkt...




 Heja foten! Har börjat få tillbaka känseln bitvis och ingen är lyckligare än jag då oddsen inte var på min sida...Men hoppet är det sista som sviker en och jag tror på att jag kommer bli 100% återställd...



 Sunshine!




 Standarddrink vid poolen...Kaffe med MASSOR av sprutgrädde!




 Känns att det finns muskelminne i kroppen men långt ifrån mitt forna jag...Tragglar på med mina hantlar på 4 kilo...




 Misha lira tennis...




Här är Misha med en rysk kille som jobbar på Royal Tennis club...Han är bekant men Sergej Lomanov som förresten också är här med familjen i Marbella så på lördag tar Misha en match med honom...





 Så skönt att ha sin egen bil här...
























 Grillpremiär ikväll...














 Tror ni stearinljusen höll sig vi liv? NOT! Den spanska brisen gjorde sitt!
























Ja nu är det dags att krypa i säng men skulle lätt kunna sitta här ute hela natten...Kommer bli svårt att lämna det här stället på onsdag men snart åker jag och min vän Anna hit för att bara vara i en hel vecka...Jag är så förälskad i detta vackra land och när tiden är inne på äldre dar så kommer vi definitivt att bo här under de kalla månaderna i Sverige...


Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar