lördag 24 maj 2014

Har tagit ett beslut...






Envis och tjurig som jag är mellan varven så föll det sig så att jag tvekade till operationen nästa vecka men efter besöket hos sjukgymnasten idag så såg jag saken från en helt annan vinkel...Han och jag vägde för och nackdelar med varandra och jag frågade om precis allt...Jag kunde i mitt tillstånd inte ens utföra de övningar som var tänkt utan vi hittade fram till ett liggande läge där jag kunde underlätta smärtan...Han fick mig att fatta beslutet och det innebär att nästa fredag så ligger jag på operationsbordet på Akademiska i Uppsala om det inte sker ett mirakel innan dess...Rehabiliteringen kommer att ta två månader då han ansåg att jag hade god grundfysik men det återstår att se...Jag kommer ta den tid som behövs bara jag får bli hel igen..


Annars går jag som en ostkrok och pallar 10-15 meter och sen är det ner på golvet och härda ut kramperna, sover fortfarande på golvet/soffan och saknar min mjuka sköna säng så det finns inte, blir serverad mat på mattan och äter då stående på alla fyra...Idag gjorde vi ett försök att jag skulle följa ner på köpingen...Redan i bilen kom kramperna och väl på Matpunkten gick familjen in och jag blev sittande på bänken utanför med benet i vädret och sen blev det akut hemfärd och åter till mattan...Så frustrerande att kroppen inte vill och gruvar mig för bilfärden till Uppsala på tisdag då jag ska ta en massa prover inför operationen...Men får nog be om en morfinspruta så jag klarar resan...





 Som alltid tidiga mornar...Sett en hel del soluppgångar och det händer sällan annars ;)





 Misha fixade kryckor men eftersom jag inte ens kan stå rakt upp så funkar dom inte...





 Oftast när man får ett paket så slits det upp på stört men denna gång låg det nästan en vecka innan jag ens öppnade det...Men idag hände det och shit vilka underbart snygga och sköna skor!








När man är lite deppig och tycker synd om sig själv så klickas det hem till höger och vänster...Så jag hittade min klänning till Per Hellmyrs bröllop i början av juni om jag nu fixar att gå på den efter operationen...En beige med guldtrådar i tyget och ett maffigt halsband som krage...














 Öppen rygg...




 Sen bekväma brallor som jag kan ha med till sjukan...Sportamore...




 Tog stl m då jag vill ha dom lite pösiga...




Och självklart en till skärmkepa till samlingen!





Inte tränat på tre veckor och inte ens varit in på gymmet, och då av den anledningen att jag inte tar mig dit :( SAKNAR SAKNAR SAKNAR!!! Saknar precis allt med gymmet t.o.m städningen ;)



Godnatt!


<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Kämpa på vännen! Rehaben kan gå fortare än det med! Jag hade räknat med mkt långsammare resultat med axeln och det har gått jättebra! Min op var mkt liten jämfört med min men du fixar detta! En dag i sänder och ha tålamod. <3 vi är inte så gamla ännu sötnosen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt stöd o jag ska kämpa som aldrig förr och sen se till att ha tålamod 😊 Krya på dig du med 💗

      Radera