fredag 22 november 2013

Tea tjejen med en stor vilja och envis som få...


Till höger en av våra första dater och till vänster 2 månader efter...

Ett samtal för tre månader sen skulle förändra Teas liv och mitt...Är så himla glad idag att det blev av...Tjejen behövde min hjälp och jag sa givetvis ja och vi styrde upp en första date i gymmet...Lite snack om mål och ditt och datt och sen körde vi på...Men det fanns en sak som försvårade träningsupplägget och det var det att Tea hade/har en kronisk sjukdom i sina benhinnor så springa var inte att tänka på...Hon fick fint köra gång på löpbandet och trampa på cykeln inne på gymmet...

Efter några dater så tyckte ändå Tea att hon ville pröva att springa så vi körde lite backintervaller på Kolsvedja och konditionsträning nere på Älvvallen...Frågade ofta om det kändes ok i hennes benhinnor och fröken korsade fingrarna och sa ja men fick så småningom veta att hon fick smärtor på kvällarna så där satte jag stopp för den formen av träning...

Vi förde då in gruppträning i form av Bodypump och GRIT och gymträning på City och det vart lindrigare för hennes ben...Tjejen körde på och kilon började rasa...Från en stillasittande "soffpotatis" till ett energiknippe jag sällan skådat...Hon ville helt plötsligt köra precis allt och ALLA dagar så man fick hejda henne och tala om att återhämtning kunde vara bra...

Nu den sista månaden så har hon ägnat den mesta tiden på Citygym och hoppat gruppassen för att köra mer förbränningsträning och har även blivit en av de flitigaste besökarna där...Kan helt säkert säga att hon är den som trampat flest mil på våra motionscyklar och kan lova att svetten har lackat och hon har gett allt! Även gymträning med tunga vikter har fångat hennes intresse och vilken utveckling...Man kan se att muskler har hittat hennes kropp och hon imponerar på mig med sin vilja varenda dag...Spinning har jag också lyckats få med henne på och den har gett henne en fin skjuts i sin viktnedgång då den förbränner rejält...



Rumpan har fått sig ett lyft den oxå ;)



Vi har satt upp mål och vägt henne en gång i månaden och hon har vid varje vägning gjort mig så stolt...Och än är vi inte framme men kan med 100% säkerhet säga att hon kommer nå dit hon vill och jag har inte tvekat på den här tjejen sen vår andra träff för hon har en vilja och ett jävla anamma som få och jag ser fram emot att vara vid hennes sida tills vi tillsammans når det uppsatta målet...















Men just ikväll och i detta nu så känns allt lite tungt men mest tungt är det ändå för Tea...Imorgon klockan 10.00 så lägger hon sig på operationsbordet för att operera sina benhinnor vilket innebär att hon hamnar i rullstol i någon vecka för att sedan inte få träna på ett bra tag...Jag lider med henne och tårar var nära när hon idag skrev till mig att det jobbiga var nu att målet var att hålla sin vikt istället för att tappa den...Men hon får se det som en rejäl återhämtning och så fort rullstolen är veck och hon får ok från doktorn så blir det överkroppsstyrka i maskinerna och sittande friviktsträning och självklart situps i massor så är det någon som kommer få ett six-pack så är det fröken Dahl! Och går allt bra så ska hennes benhinnor bli återställda och då väntas löpträning i massor och det är nått vi verkligen ser fram emot...


Ikväll körde vi vår "sista" träning ihop och som oftast så blev det dubbelt upp, all in som vi brukar säga ;) Först Bodypump och sen GRIT...Inte att rekommendera men just ikväll så var det bara maxa som gällde...När vi tränar så kan jag inte låta bli att se på Tea och jag blir berörd när jag ser hennes fina resultat...Hon slänger sig ner i burpees som om hon inte gjort nått annat i sitt liv, kör armhävningar och triceps-pushups som vilken som helst och fixar lätt dom outhärdliga magövningarna...Du Tea Dahl är grym på alla sätt och vis!!!


 Pass nummer ett check!




 Pass nummer två check!




Kommer sakna dig pussen!



Nu Tea några ord till dig...Lycka till imorgon och jag vet att allt kommer att gå bra och du ska veta att jag och min familj är så tacksamma för att få ha dig i vårt liv...Hade det inte varit för din fina omtänksamma mamma så hade vi förmodligen inte ens känt varandra idag och den tanken gör mig förtvivlad...Du är en underbar tjej och jag/vi kommer för alltid finnas där för dig och du ska veta att du förgyller våra dagar med din härliga personlighet och din underbara utstrålning...Kanske låter lite väl men vad tusan! VI ÄLSKAR dig tokfia!







Tea för tre veckor sen <3


<3 <3 <3














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar