tisdag 17 mars 2015

Räknar med att gå som en Pingvin imorgon och några dagar framöver...




 Efter två dagars vila så satt ett pass i gymmet i söndags som en smäck! Bra pump och mycket energi så återhämtning och vila är något alla ska tänka på...




 Varför den munnen? Hahaha!!!




 Söndagar betyder spinning!




 Från gymmet till Spinningen och laddade med en NOCCO i solen!




 Som alltid forsar svetten från mig!




 Tacosöndag blev det!







Idag på morgonen var det dags för ett pass ben/rumpa med min vän Sara...Hon hade redan bestämt att vi skulle köra Jeanette Svedbergs övningar som hon lagt ut på Instagram och följ henne för en massa inspiration  (Jeanettesvedberg.se) För mig skulle det bli en STOR utmaning då jag inte haft vikter på ett bra tag men nu var det dags att testa vad ryggen pallade då jag tagit det väldigt lugnt länge...Alltså shit i min låda vad vi slet på! Vid några tillfällen så skakade benen rejält men vi gav oss inte utan fullföljde hela Monsterpasset! Just i detta nu så kan jag säga att jag kommer få väldigt svårt att resa mig ur soffan och vågar inte ens tänka på morgondagen då pingvingång och färdtjänst är rätt solklart!

Så grymt bra pass och vi ska försöka klämma in det en gång i veckan och ser med skräckblandad förtjusning fram emot nästa vecka ;) Så härligt att kunna köra två och peppa varandra när orken tryter och när vi nått häften i en övning hör man Sara peppande säga -Nu blir det stjärtlapp mot slutet! Själv var känslan att man åkte pulka i en grusad backe! Hahaha!

Jag fick hur som helst minska vikterna med tanke på mina diskar men alltså jag har nog sett till så varenda muskelfiber har brustit ändå...Men målet är att öka men först ett kvitto på hur kroppen hanterar dagens påfrestning.


10 minuter cykel intervall 1 min lätt 1 min tungt

Utfall 12,5 kg i varje hand 10x6 (Jag 10 kg)

Squats med lite lättare tyngd för att gå ass to the grass 10x10 (20 kilo stång)

Benböj tyngre i smithmaskin för att bygga på lite mer muskler (Jag 32 kg Sara 42 kg)


Squats på två bänkar med vikt mellan benen 32,5 kg 10x10 (Jag 20 kg)

Benpress 100 kg 8x5

10 kg vikter benspark 8x5 (Jag 8kg)










 Ass to the grass...


































 Usel teknik men vi ska jobba på den!




Maten har aldrig smakat så bra som efter passet idag! TIPS! Ta keso isf creme fraiche...





 Var ut på byn en sväng och väl hemma så slängde jag mig i soffan med ytterkläderna på och då är man SOPLUT!




 Lite nytt för kropp och själ <3




 Saknar våra dagar utan Pasta Potatis och Ris så idag fick det bli en sådan dag och så sjukt gott!









 Apelsinvatten är så GOTT!




 Rostbiff...









En kväll utan träning och då blev det en fika hos min vän Sandra <3 



Nu är klockan på tok för mycket och dags att sova för att vakna och undra om man är sjuk fram tills man kommer på att det är träningsvärk som gör en orörlig...Sjukt skönt att få trycka på med den nedre delen i kroppen och håller tummarna för att jag ska kunna fortsätta att försöka få upp röven på ryggen som Jeanette alltid säger/skriver och åter igen TACK för att du delar med dig med av dina grymma övningar LOVE YOU!


Godnatt <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar