torsdag 15 januari 2015

"When you screw up, skip a workout, eat bad foods, or sleep in, it does´t make you a bad person.
It makes you human.
Welcom to the club.
There´s like seven billion of us"

Så otroligt fina dagar med solsken som får en på ett glatt humör...Milo bara ÄLSKAR snön så varje morgon tillbringar vi på elljusspåret med att plumsa i snön...Även fast man går hemma utan jobb så fylls dagarna från att jag vaknar tills att jag slocknar...Men är det någon där ute som vet ett jobb för mig så hojta till för jag kan bli lite rastlös av att gå hemma då jag jobbat i stort sett hela mitt liv...






Igår var det dags att testa Bodypump igen då...Saknar verkligen instruktörsrollen och hoppas att jag en dag kan stå där framme igen...Allt gick bra och gör det så länge jag gör på mitt egna sätt och undviker vikter på ben och alla övningar som utförs ovanför huvudet...Som jag tidigare skrivit, jag fokuserar på det jag kan göra isf att vara bitter för allt jag inte klarar av...





 En bild från aug 2012...Lite tunnare upp till men mer muskler i benen där då...




 Laddade med god middag innan passet...




 Bara ÄLSKAR baconlindad sparris...Lätt gjort i ugnen...









 REDO för PUMP!




 Laddade i med lite BCAA...




 Carro var också med och pumpade...




 Instruktörerna Camilla och Hanna...




 Min sambo har nu ändrat tycke och är på min sida när det gäller att kapa håret men nu är det gruvsamt efter att ha sparat ut det men kort ska det bli men när är frågan??? Vänta till våren eller nu?




 Lite längre...Lite kortare??? Beslutsångest!



Idag på eftermiddagen så bestämde jag mig för att testa spinningpasset på Slotte och fick med mig Julia...Allt funkade fint, både passet som jag satt ihop och "surfoten"  Har dock en stor knut i vaden men inte alls konstigt med tanke på att jag gått  i ett år med känselbortfall men vad tusan nu trotsar jag det en aning...Ska boka in en massage för att trycka ut knuten då jag inte lyckats själv...
Hur som helst så överlevde jag och min dotter passet men sjukt jobbigt då spinning är intensivt. Jag fick ta en liten pause där på slutet då jag höll på att kurka...Glömde bort att jag inte behövde vrida på så mycket motstånd men det gick av bara farten då jag var så taggad...









 Ljus fin lokal som jag kommer trivas i...




 Min plats!














Fixade Bountybollar med smak av snickers ikväll...



Bounty med smak av snickers (20st)

Ingredienser:
Fyllning:

3 dl finriven kokos
14 färska dadlar (ta bort kärnan inuti)
1 dl jordnötssmör
1 msk vatten
Droppa i lite stevia


Chokladöverdrag:

1 dl kokosolja
2 msk kakao
Stevia drops


Gör så här:

Lägg alla ingredienser till fyllningen i en matberedare och mix ihop till en formbar deg...
Rulla bollar för hand och sen in med dom i frysen så dom blir genomfrusna...
Tillred chokladen genom att smälta kokosfett tillsammans med stevia drops i ett vattenbad (behöver inte koka vattnet utan ta hett vatten från kranen i en kastrull och sänk sen ner skålen i den)
Smaka av för att få önskad sötma...Blir chokladen för lös så in med den i frysen i 2 min så den tjocknar för är den för lös så får du doppa bollarna flera omgångar så se till att den är lite trögflytande så den fastnar lättare...Använd en matsked då du sänker ner dom i chokladen...Sen in i frysen så att chokladen stelnar...

Förvara i frysen då dom kan ätas direkt därifrån LYCKA TILL och GODA är dom! T.o.m barnen gillar dom!


Godnatt!


<3 <3 <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar