söndag 18 januari 2015

Dear Saturday, I LOVE YOU...




 Lördagsfrulle...










 Självklart ett pass på Citygym...





 Mitt motto...JUST DO IT! ;)




 Blev ett pass triceps och jag är så nöjd över att bra mat ger resultat...Eat and Grow ;)




 Lite lördagsflex i bästa ljuset! 



Jag bjuder gärna på en drös med bilder på min utveckling och jag gör det med stolthet och vet ni varför? Jo, ingen har missat att jag för precis ett år sedan drog på mig ett diskbråck och ett väldigt stort sådant...För exakt 7 månader sedan låg jag på operationsbordet med kniven på ländryggen och där och då trodde jag ALDRIG att jag någonsin skulle kunna utföra saker som jag klarar idag...

Jag har haft motgångar i form av bakslag och de kommer jag få leva med resten av mitt liv men kan klara mig bra av att kontrollera min träning och hålla den på en nivå jag fixar utan att det smäller igen...Jag är sjukt tacksam för det jag kan och blir mer och mer överens med min kropp fast jag i psyket vill så mycket mera och vet att jag kan köra på så mycket hårdare men är det värt det? Nej! Vill ALDRIG mer hamna i den sitsen igen så ni där ute med fullt rörliga kroppar, ta vara på den och få in träningen i ert liv, rör på er och njut för det är era kroppar värda och en sak till, dom ska hålla livet ut så börja underhålla den redan idag VÄNTA INTE!!!





För ett halvår sedan fanns inga muskler på min kropp och jag vägde 55 kg...Idag finns muskler och vikten ligger på härliga 63 kg...




 Lördagsmiddag Oxfilé och ugnsstekta grönsaker och sötpotatis...





 Har bestämt att sötpotatis är helt ok på lördagar men jag kan klara mig utan den...









 Härligt blodig oxfilé














 Söndagfrulle...Eller rättare sagt Brunch!





 Bananpannkaka...Ta 1 banan och mosa och i med 3 ägg och lite vatten...









 Stek bananpannkakan på medelvärme i några minuter tills den stelnat och dela den i fyra delar innan du vänder varje del men är du duktig så fixar du att vända hela pannkakan men jag chansade inte ;)




 Toppa varje del med keso och frysta hallon och blåbär och du kan äta ihjäl dig!




 Bacon och ägg är söndagslyx...














 Efter den brunchen var jag LADDAD och TAGGAD för premiärpasset i spinning på Slotte...










Alltså HELLO!!! Vilken endorfinkick! Fullbokat pass och stämningen på topp så kämpade vi oss igenom 45 minuters trampande i med och motlut...Trots att min tunga i princip släpade i golvet så log jag passet igenom och kan konstatera att min kondition är lång i från forna dar men känslan av att få sitta där igen och att min fot fixar det är helt OSLAGBART!!! När passet var över och alla var sjukt endorfinstinna och sjöblöta så hojtade jag att -Glöm inte att boka in er till nästa söndag! och deltagarna uppdaterade mig att det redan var fullt!!! Shit vad skoj!!! Men synd att alla inte får plats men som sagt, avbokningar sker så håll koll på bokningssidan...Team C & L blev utan platser så kanske dom får utöva lite GRIT Cardio med Carro istället ;) Men vill man ha plats så ska man kl 00.00 på lördag natt vara på hugget!





 Me and My Girls!




 Det absolut vidrigaste jag vet är illaluktande sporttoppar och kan säga att dom luktar kattpiss om dom får ligga så här är ett grymt tvättmedel för det problemet...Tvättar bort lukt redan vi 30 grader...Finns att köpa på Kardemumma här i Ljusdal och säljs även online...




 Efter passet var man hungrig igen och improviserade ihop middagen...Babyspenat, ruccola och körsbärstomater...




 På med rödlök, fetaost, dill, gurka,gul paprika, ärtskidor och knaprigt bacon från frukosten...




 I med värmda köttbullshalvor, stekt ägg, olivolja och kryddor...




 Blev även lite rester från igår...Dock ingen Oxfilé konstigt nog ;)












Nu väntar sängen och imorgon är jag inbokad med en tjej på gymmet som vill ha hjälp med att lägga upp ett styrkeprogram och självklart ställer jag upp med det!

Godnatt!

<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Kan ju bara säga: Heja dig! Du ska verkligen vara stolt över det du gör med tanke på operationen och allt. Och maten ser grymt läcker ut, bananpannkaka ska jag absolut testa.

    Njut den här kvällen!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  2. Tack fina och jag kämpar mig framåt med en stor dos jäklar anamma och en vilja för två ;)
    Ha en fin kväll <3

    SvaraRadera