lördag 17 januari 2015

Sopslut efter en intensiv vecka...


Alltså ikväll har jag gäspat som aldrig förr och det är inte pga sömnbrist då jag sover till minst klockan 10.00 varje dag och snittar på 7-8 timmar sömn varje natt men nu beror mitt gapande efter syre på att jag är sopslut efter en intensiv vecka av träning...Jag är van att ta det lugnt och fint i gymmet men denna vecka har jag gasat på lite för att känna av vad kroppen klarar..

Måndag Bodyattack 
Tisdag   Bodypump
Onsdag  Spinning+ Gym
Torsdag Bodypump+ Gym
Fredag   Spinning





 I dag var det lunchdate igen och skönt att få klä upp sig lite och slippa träningskläder...




 Lea har kommit hem två dagar i rad och har stannat till i dörren...-Men mamma vad fin du är! Hon är så van att jag lufsar runt i mjukisbrallor varje dag så hon knappt känner igen mig ;)




 Carina och jag fikade på Förvaltningshusets nya Caf'é...




 









 Nu har jag nog bestämt mig för dessa brillor...




 Dom är svart, grå och transparenta med metallbågar...




 Men Maria hade ett annat tycke...Carina Potter!




 Blev ett testpass till innan jag kör för full styrka på söndag...




 Trötta, svettiga och helt sluta efter 50 minuters spinning...




 Fick drilla en av Ljusdals snyggaste tvåbarnsmammor på cykeln...Min vän Anna...




 Fin läsning på mobilen när man kom hem <3




 <3


Falsk Nobelsoppa






Ingredienser:

3 medelstora morötter
2 msk smör
2 msk vetemjöl
1 l vatten
3 fiskbuljongtärningar
1 pkt räkost (250g)
1 knippe färsk dill
1 brk creme fraice
1/2 kg handskalade räkor (men jag tog en burk kräftor och räkor färdigskalade)

Gör så här:

Morötterna rives fint och fräses i smöret, mjölet blandas i...Koka upp vattnet med buljongen och häll sedan över morötterna...Häll i räkosten, creme fraice och den hackade dillen och låt koka ihop ett tag så den tjocknar lite...
Blanda sedan i räkor efter behag...





















 Morötterna kan rivas lite finare än så här men jag ville ha soppan lite matigare...






























































Nä mina vänner nu är klockan tolv och jag pallar inte mera så nu i säng och vakna upp till en lugn lördag med ett pass på gymmet och lite bakning av fröbröd...

Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar