torsdag 3 december 2015

"The world is filled with nice people. If you can´t find one, be one."




Kidness .It doesn´t cost a damn thing. Sprinkle that shit everywhere...



Förra veckan började inte så bra...Efter söndagens spinning infann sig en rivig känsla i bröstkorgen...Så på måndagen hade allt snäppats upp ett hack och jag kände mig en aning risigare...Som tur var hittade jag en halv liter av sprängtickan som bästa Anna-Lena kokade ihop sist jag var sjuk...Så jag drack hela måndagen och tisdagen, då jag fint fick kasta in handduken för att leda ett pass pump var inget jag fixade, men på onsdagen var jag på benen och åter i gymmet! VA!? Det är inte klokt vad denna mirakel medicin kan göra med människokroppen! Från att vara uträknad till att vara fit for fight lixom! Och vet ni vad? Min fina vän kokade ihop fyra flaskor till och levererade till dörren, så kom igen förkylning och du får gå en rond och jag sopar mattan med dig!!! 





Även fast man är hängig så måste man ju ut med Milo...Men friskluft gör en gott...




Sen hem till värmen och tända ljus...




Ulltröja, tjocksockar och soffläge...




Lite skämtsamt skrev jag ut på FB att jag trodde att lussebullar skulle få mig frisk och att jag gärna ville ha en leverans till Aspgatan...Vad hände? Jo där kom hon som en räddare i nöden! TACK fina rara Ulrika! Började genast klura på vad jag skulle önska där näst ;)




Daglig dos för ryggen, hälsan och träningen...




Sprängticka...




Onsdag och så jäkla redo för träning!




Biceps och triceps fick det bli...




När man har ett helt gym för sig själv...





Han och jag varje morgon på berget...Som balsam för själen...




Hoppade ur mysisarna och ulltröjan för ett pass på gymmet...









Armhävningar med ett ben i luften fick bli ett avslut på passet...Testa vettja!




Var åter igen till naprapaten och en given fika på Lill-Babs...












På kvällen var det ledarträff för oss instruktörer i Gymmix och jag visste att det väntade fika uppe i Tallåsen hos Mona men INTE så MYCKET fika! Gissa om att det var en sockerspeedad Carina som drog på gymmet efter mötet...

























BLACK FRIDAY! Laddad för gym!




Done!




Är det black friday så MÅSTE man beställa svarta NIKE har jag hört ;) I did it!



På lördagen så begav vi oss till Gävle för en liten inflyttningsfest hos min vän Carro...Tog x-tåget med Linda på morgonen och sen blev det stan för shopping, fika och en god lunch innan vi begav oss hem till hennes lägenhet för att laga (Ki lagade) en god middag, piffa oss och testa nattlivet i staden...
















Lunch...




















Underbara Ki som jag fick chansen att lära känna är grym på matlagning...















Klänning kvällen till ära...Liiiiite lång slits på den då! ;)














Dancing...




Shots!













Efter många om och men, lappen till min jacka försvann och man fick fint vänta till sist, taxin kom efter 30 minuters väntetid så man höll på att frysa lillröven av sig, så landade vi trötta och lite berusade åter i lägenheten...Hungriga var vi och tack Ki för att du lagade massor med mat så vi fick svulla i oss! Klockan 04.30 slocknade vi mätta och nöjda...Men vad tusan händer klockan 07!? Jo Linda vaknar till liv och tyckte det var dax att vädra lägenheten, tömma luftmadrassen och koka kaffe! Ni kan ju bara föreställa er vilka ord som for runt i min hjärna efter drygt 2 timmars sömn! Hon fick heta både det ena och det andra ;)  Frågade lite försiktigt om hon allvarligt tänkte ta tio tåget hem och fick svaret jag inte ville ha just då!!! Ok tänkte jag där i soffan med ett huvud som höll på att explodera, nu ska jag utnyttja denna morgonpigga varelse...-Hit med vatten! Hit med treo! Hit med kaffe! Så klockan 08.00 så satt fröken Lundh upprätt i soffan och tackade Linda för att hon servat mig och såg till att jag skulle komma hem i tid innan jag skulle spinna...Klockan 10 rullade vi hem efter 24 intensiva timmar i Gävle...Tack och bock lixom! Bocken skulle vi bränna men glömde bort det men testar igen nästa år ;)





Bedöm själva...Fortfarande full! Hahaha!!!





 Ni vet en sådan dag då bakfyllan bestämmer sig för att komma först på måndagen! Denna dag rynkade jag på näsan åt och såg till att kvällen blev bättre...




 Planering av kvällens cirkelpass...




 Ett gympass och BACK ON TRACK! Så skönt att blåsa ur kroppen...




 Kvällens grymma deltagare...




 Fick drilla min gravida vän Lillan och även Sandra ville piskas av mig...Slita fick dom kan jag lova!





 Tisdag och rehab hemma...Mitt ena inköp i Gävle invigdes, Nike sport-bh från Stadium... 




 Någon skulle komma hem och några väntade...




 Tisdag och Bodypump och någon smygfotade mig...




 Då min frisörska säger att det är bra att inte tvätta håret för ofta så tog jag henne på orden så för första gången sedan i lördags (jag vet att jag är en snuskfia)  så släppte jag ut knuten och skrämde nästan ihjäl mig själv när jag såg mig i spegeln...Som en instavän skrev, Mer Einstein än Diaz idag hörru! Är beredd att hålla med henne....




 Idag köpte vi finaste granen på Granngården för ynka tvåhundra kronor...




 Mysig att se på och skulle velat tillbringa kvällen med familjen men jobbet kallade...




 Hann med ett gympass innan det var dax att bege sig till Färila...




 Bra övning där man kör med lätt vikt och får kontakt...12 reps på varje arm x4



















Godnatt <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar