tisdag 15 december 2015

Hard work pays off...






Lite så jag känner nu...Jag har lagt på mig 6 kilo och snart är jag där, vid 70 sträcket (vägde in på 65,5 kg igår) som är mitt mål innan slutet av februari...Träningen flyter på men har mina bakslag då jag utfört något som ryggen inte är med på...Men tänk vad glad man kan vara åt att kunna bocka sig ner för att ta på sig skorna, blåsa håret upp och ned, hänga tvätt utan att det värker då ryggen böjs bakåt då armarna är ovanför huvudet, resa sig upp ur sängen och kunna gå normalt utan att vänta i timmar för att bli rak, bädda sängen...Ja vardagliga saker som man tar för givet men som ibland kan vara en omöjlighet...Det som drabbar mig mest just nu är dammsugning och att skura golven, små rörelser som triggar bråcket ut och trycker på nerven och sätter igång en tillfällig kramp...Men jag är så jäkla lycklig över att jag är så pass bra som jag är för tillfället...Men visst är det märkligt att jag kan lyfta 20 kg i gymmet medans en sådan banal sak som att dammsuga kan få mig liggande i timmar...





Hade vilodag i onsdags men kunde inte hålla mig från att köra min favoritmaskin efter jobbet på simhallen...










Börjat igen med att köra dips utan hjälp och fixar 10-15 st på rad...Heja mig!





 SOM jag ÄTER! 




 Ett leende för att dagen d var där! Ben/rumpa och det var över ett halvt år sedan jag testade sist...




 Nervös men laddad tjej...
























 Gick helt ok men fick känningar i ländryggen...Bör ej göra liggande benpress tydligen...




 Mera mat för uppladdning av pass nummer två...









 Bicepspass...




 Fredag och jag bjöd med min granne på jullunch...





 Lucia kom på besök...











Redo för glöggmingel hos Helene...



I lördags var vi hembjudna till Helene på glöggkväll...Alltså den tjejen kan styra upp så det blir så där 100% lyckat...Hon hade dukat upp allt, precis ALLT som föll mig i smaken...Jag åt, drack, åt, drack, skrattade och mös på med helt underbara människor...Hon hade även ordnat en musikquiz och vi alla blev helt uppslukade i uppgiften och tog den på blodigaste allvar...Stolar flög då man skulle resa sig så fort man kunde melodin eller sångaren, alla sjöng i munnen på varandra och skrattsalvorna avlöste varandra...TUSEN tack alla inblandade och du Helene är en STJÄRNA och inbjudan värmde, TACK <3

























 Helene fixar macarons gjorda på saffran med god fyllning...

































































 Alltså dessa fylldes med grädde och hjortronsylt...Behöver jag säga att 5 st gled ner under kvällen...Jag fick inte nog av dom...

















































 Göggdrink med bubbel i...










Tack för ikväll...





Nöjd tjej landande i sängen efter midnatt...





Bästa Lea fixade frulle...Milo satt i vanlig ordning bredvid och önskade han var en människa...





 Lördagsträning...




 Lats/axelpass...














LördagsFLEX!





























































Receptet får ni om ni googlar Tacoräkdipp activelife blogg ;) Lagt ut den tidigare...



 Söndag och en hemleverans av nybakta glödhoppor...TACK Sandra <3




 En tripp till Hudik...




 Lite tidig så man han klämma en frukostburgare...




 Terminens sista spinningpass...




 TACK alla grymma deltagare för denna säsong och vi ses i januari igen...




 Min kepa var ljusröd och torr innan passet...




 Dyngsur och mörkröd efteråt...Man kunde vrida ur den som alltid...




 Man kunde inte missa sista pumppasset så man var på plats...




 Och även Lillan <3




 Älskar när Sandra ringer från salongen och bjuder ner mig på gott...Ni ser en DAIMRULLTÅRTA!




 Efter en mindre rolig dag igår så åt jag en rejäl portion 
mat och drog till gymmet.... 



 Kärlek <3 Men Milo ser något inte ni ser...Skålen med köttfärs ;)




A bad day can be made better by going to tha gym...And so it did!



Nu dax att hoppa in i duschen för ikväll blir det mat på golfrestaurangen med Gymmix...

Ha en fortsatt fin måndag!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar