onsdag 27 augusti 2014

För tre månader sedan började jag leva igen...






Tiden läker alla sår men ärren sitter kvar...Jag ryser av bara tanken på det som hände mig...Jag blir påmind om det varje dag på ett eller annat sätt...Det räcker med att jag ser en bild och tårarna kommer...Jag tog mig igenom det men händelsen har etsat sig fast ordentligt...Jag är långt ifrån återställd men jag slipper smärtan och det räcker gott för mig...Om nio månader så får jag veta hur illa diskbråcket skadade min nerv och hoppas av hela mitt hjärta att disken ovanför är stark och inte brister nu när den får ta alla belastning...Men jag är positiv och så himla tacksam för att jag är där jag är idag...Att få gå till gymmet får mig att le varje gång och det finns inte en dag då det tar emot utan känner mig bara så oerhört lycklig att jag har en fungerande kropp, förutom foten, som jag kan göra det jag älskar mest med TRÄNA!


Det har gått exakt tre månader sedan jag då i slutet av maj vaknade upp i Uppsala på Ortopedmottagningen och tror jag lätt kan säga att det var den bästa dagen i mitt liv om man bortser från mina två förlossningar för dom klår inget...Att jag fick hjälp så fort, alla runt omkring som stöttade mig genom smärtan och som jag skrivit tidigare, min sambo som fanns där dag som natt...Jag hade tur en väldig tur och jag säger åter igen tack till alla <3






Lyckan lyser efter jag vaknat upp...





 12 veckor mellan bilderna...54 kg / 62 kg





 Igår roffade jag åt mig en platta kvarg då jag är besatt av den och mockar i mig två om dagen...




 Svårt att lämna på morgonen när han ser ut så där...Men vi har världens goaste hund som fint ligger och väntar på oss då vi är borta och han förstör ingenting fast han är en valp...peppar peppar...



Blev nominerad av Fredrik Wallberg och självklart utan att tveka antog jag utmaningen ALS Ice Bucket Challange...JUST DO IT lixom! Till ljudet av ice ice baby från stereon så utförde jag den och nominerade Hannele, Sara och Tomas och en av dom har redan utfört utmaningen och nu återstår två...Ingen kommer ihåg en fegis ;) Här får ni även se min iceicedans på filmen!!!






















 Premiärtur runt sjön för Milo ikväll...Jobbigt så tungan fladdrade mest utanför...
















Träningsfri kväll...Paj och Idol och soffmys...



Godnatt!


<3 <3 <3

1 kommentar:

  1. Hej jag undrar om du har något tips på vad eller vilka övningar man ska göra om man vill gå ner i vikt nedre magen och inre låren. Har du något bra tips på vad man ska äta? Kan du lägga ut ett recept i en vecka? :)

    SvaraRadera