tisdag 22 september 2015

Home is where my heart belongs sägs det men jag har delat mitt och lämnat halva kvar i Marbella...






Då har man varit hemma i en vecka och längtan att åka tillbaka växer sig större och större...Jag SAKNAR precis allt men mest det där lugnet som infinner sig när man är där...Så frustrerande när man vet att man har en lägenhet som bara står och man kan inte vara där och sen att temperaturen ligger på ca 30 grader gör ju inte saken lättare! Men gissa vem som ska tillbringa sina äldre dagar där och då månader i sträck!?

Men det som är störst i mitt liv just nu är att vi ÄNTLIGEN köpt en ny säng! Jag har sovit så fruktansvärt dålig i vår 12 år gamla säng så nu slog vi på STORT! Det blev en med med eldriven hiss och gissa hur mina diskar kommer att älska den och även jag förstås...Efter att sovit på alla tänkbara platser i huset då den ena platsen varit för hård och den andra för mjuk, vaknat upp och haft en startsträcka på ca 1 timme innan jag kunnat gå normalt och inte som en gammal knäckehäxa så hoppas jag nu att jag kommer kunna få studsa upp ur sängen på morgonen utan värk, om jag nu kommer vilja lämna den vill säga ;)





Saknar att få ta mina powerwalks i shorts...




Mina promenader ner till stranden varje morgon...









Mitt morgonkaffe vid havet...










Bästa utsikten och samma ställe varje morgon...Kaffet, jag och havet...















Att bara få sitta helt ensam...









Lite jobbig nu när vi inte har bilen där...Bara uppför i 30 graders värme hem...




Saknar faktiskt gymmet lite även fast det inte uppfyller mina krav...Bra övning för magen...









SAKNAR BRÄNNAN! Den är nästan borta efter en vecka här hemma...




Sista kvällen piffade jag till mig lite och tog ett glas rött nere på min favoritrestaurang...Lite lockar blev det...















Här satt jag i sanden tills solen försvann...



















Sista kvällen så lyxade jag till kvällsfikat...




Utsikten från vår balkong...




Nöjd, glad och utvilad efter fem härliga dagar....




På flyget hem så hade jag sällskap av Pappapodden med Manne och Nisse i lurarna och dom har varit med hela resan och lite roligt att man sitter och ser på en pappa som under 4 timmar leker med sin dotter samtidigt...




Har man långtråkigt på tåget så går man till Bistron och jag kan ju det där med att mysa till det jag...Men lyckan var inte lång för inköpet i höjd med Gävle var slut i Ockelbo!!! OBS! Små påsar så låt inte bilden lura er! Hahahaha!!! Fast jag hade nog fixat två stora också! ;)




Hemma och REGN! Då var det träning som gällde!




Back on Citygym!




Stannade och handla och vad FASEN har dom ställt vid kassorna!!!! Jag som är så svag för kolaremmar!




OPS! Men jag tog inte tre utan en så jag var lite stolt...




Kunde inte hålla mig såklart!




Köpte förresten nya G Star jeans och tre tröjor när jag var i Spanien...Eftersom jag inte hade någon bil så begränsade jag min shopping till en kväll och jag blev nöjd och även plånboken då...




Att ha dagens sysslor gjorda och ta en kopp kaffe och lägga sig i soffan under filten och lyssna på pappapodden DET är LYX!




Blev ett andra pass på eftermiddagen på gymmet...





Och rundade av med ett tredje...BODYPUMP med bästa Camilla!




Sen mys med mina tjejer där hemma...










Vilka kontraster...Från bikini till täckjacka och mössa...Regn och rasta hund är ingen höjdare...




Trötta och blöta blev vi...




Åååååå....kolla Stig Helmer frippen <3




Laddar som alltid i soffan innan gymmet...




Fina tjejer det där <3 <3




Rygg och axlar fick det bli...




Fyndade finaste toppen från  Odd Molly...Tre hunkor och den blev min!




Var och firade min vän Carro som fyllde år...Lea mös med Mason...




Lördag och jag var uppe med tuppen och drog på gymmet strax efter klockan 08.00














Sedan en roadtrip med familjen till Hudiksvall...




Han <3




Japp! Här är det! Fast vi kommer ha ljusgrått tyg och en slät gavel...Ni kanske nu förstår att jag längtar efter den och vet ni vad? Den har nattbelysning under ;) TACK älskade Misha som gör allt för att fröken Lundh ska få ett drägligt liv!




Tror jag rest för mycket i sommar då jag väljer en utstyrsel som denna...Flygvärdinnan Lundh...Men kjol och skjorta var för sig skulle nog bli bra...



Men bara denna härligt stickade tröja från Lindex fick följa med hem...





Lite fest för att fira Carro...









Stannade till hos min vän Sara och delade på en flaska innan...




Skål!




Dagen efter så var det grabbarna i lurarna och soffläge fram till spinningen...VARFÖR tar jag alltid på mig att leda pass på söndagar!!!!!




Men väl på cykeln så är det full fart och man är så sjukt nöjd efteråt när man fått svettats som en tok och känner sig som en människa igen...




Styrka efter passet i vanlig ordning...



















Vissa var mer bakfull än andra och hoppade styrkan...




Dom armarna!!!!



















Fröken rastlös eller fröken medvetslös...




Alltså den middagen är helt ok om det är dagen efter och man ska på pass nummer två! 




Bodypump!




Måndag och godaste lunchen...Tanken var gymmet men...




...hamnade på soffan och var helt sopslut....Orkade inte ens hämta en filt så vi stirrade på varandra helt enkelt...




Hämtade middag...










Nu har det hänt! Jag har ärvt mitt första plagg efter Julia och gissa om att jag blev happy!




Time to hit the gym!




Körde rygg och avslutade med denna för baksidan av axlarna....




Den tar även lite i ryggen...




Efter 1 månad så var jag åter på cirkelpasset med Maria! Alltså den uppvärmningen! Man skulle kuta från ena sidan till den andra och klättra upp och ner och göra en burpees och sen kuta igen och klättra upp och ner två gånger och två burpees osv upp till TIO!!!!! Ja svetten sprutade redan där! Sen var det styrka i ca 30 minuter...





Trevligt att få köra på sida vid sida igen med dessa pinglor...









Klickade hem en tröja bara så där igår...Reebok! Sorry NIKE ;)






PUSS PÅ ER!



<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar