söndag 13 september 2015

Det finns en story bakom allt...



Timmar innan avfärd mot Marbella...Ni ser väl glädjen? :)



Innan jag över huvud taget skriver om mina dagar här i Marbella så vill jag skriva om något större...Min sambo och hans lag tog idag hem segern i Championscup i Edsbyn! GRATTIS till Dynamo Moskva och jag är så himla stolt över dessa grabbar! Dom vinner mot Zorkij med 10-2 som i mina ögon är en utklassning som heter duga! Att dom med så många nya unga spelar fått ihop laget och sopar banan är ju hur fantastiskt som helst...Sen att min älskade sambo dessutom ser till att jag får några dagar för mig själv i Spanien under turneringen är så fint av honom...Jag säger efter finalen att jag var rädd att det skulle bli jobbigt för honom att spela och samtidigt pendla till Ljusdal för att se efter barnen och hunden men han fann ett lugn i det och jag förstår honom för vi har två fantastiska tjejer och en hund som såg till att han fick fina morgonpromenader för att ladda inför matcherna...Skriver sedan och tackar för att han gör det möjligt för mig och får till svar, klart det ska åkas när det finns möjlighet, kan man låta bli att älska honom? Näää....TACK Misha och GRATTIS till segern <3
















Mishas största fan i alla kategorier...



Som sagt det finns en story bakom allt och ska i korta drag skriva om hur vi köpte vår lägenhet här i Marbella...Kan väl tacka klubben Dynamo på många sätt för det...Det var för två år sedan Misha var på träningsläger med laget strax utanför Puerto Banus...Dom for in till hamnen (Puerto Banus) för att äta middag och min sambo såg en man som satt tillbakalutad med en tidning och sipprade på ett glas vin och där och då bestämde han sig för att så där ville han också sitta en dag...Sagt och gjort, vi for tillsammans ner för han ville visa mig stället...Jag som alltid gillat Turkiet förutom våra resor till destinationer längre bort blev helt förälskad i Spanien...Några månader senare så fattade vi beslutet och slog till...Ångrar inte en sekund att vi investerade i att köpa lägenheten...Visst, det är ingen All Inclusive, man får bädda själv och inte det trendigaste området men GUD så vi trivs här! Det känns som att komma hem och skulle inte byta bort vårt paradis mot något annat i hela världen...





Mot bussen till Hudiksvall...












Att få vakna upp där är lycka...




Lite molnigt min första dag...




Poolen med Pappapodden i öronen...




Efter 6 dagar utan gym så var det ÄNTLIGEN dax!




Laddade med gröt...




Att åka kollektiv trafik är inte min starka sida och busschauffören ruskade på huvudet åt mig kan jag lova...Behöver inte gå in på detaljer ;)











Dundrade på med triceps...100 st pushups och dom höll på att explodera...Tog några i stöten...








Biceps fick också slita hårt...













LÄSVÄRT!








Dock inget filter på bilden men bra ljus och hade pumpat armar i 90 minuter...Min armar är normalt rätt slanka men under träning och flex händer det grejer...





Efter 2 timmar var jag nöjd och tog bussen hem igen...





Lördag och MULET!!!! Dåligt väder betyder träning...




Solen kikade fram mellan varven...




Rumpa och lår fick sitt...




Upp och ner 10 ggr...




Pushups...




Törstig i värmen...




Axlar tränades...




En sten fick agera vikt...




Trötta biceps sen gymmet dagen innan så det vart inte många av den övningen...




Rumpan fick slita ont...




Avslutade med några tricepspushups...









Långa sega backar hem...




Alltså ALLA dessa fina hus! Jag går och gapar/dreglar varje gång jag passerar och snart kommer väl någon och griper mig för jag i princip hänger på murarna och fotar...Jaja...det får jag ta ;)









Är man skadad när man tänker BICEPS när man ser den skylten!? ;)









Träna äta...





I väntan på solen...




Klockan 16.00 då ni! Då kom den SAKNADE solen fram helt!




Tror bikinin for på inom 15 sekunder och min selfie bestod av 3 tagningar isf 103 stycken! Hahaha!!!




I morse blev det en powerwalk på stranden och solen var med mig tack och lov! Höll på att surna till efter två dagar med moln!














Min första dag på stranden...









Dricker sällan Cola men en iskall på stranden är oslagbart...



















Lunchade på en av strandens restauranger...














Blev 6 timmar på stranden innan jag vandrade hemåt i hettan...




Jo jag fotade mitt favorithus på vägen hem...




Kolla in dörren på huset! BIG!!!




Och ett till...En pool som jag hade behövt där och då...Tänk er 30 grader och bara uppför och INGET vatten!




Ikväll blev jag tvärt sugen på CHOKLAD! Blev en prommis till affären och kommer definitivt göra en repris i morgon för jäklar i min låda vad den var GOD!




Måste få visa mitt inköp...Börjar bli tradition att köpa höst/vinterjacka här...Jag är förälskad!


Pappapodden med Nisse och Manne...







Eftersom jag inte köpte någon bok på Arlanda så bestämde jag mig för att ladda ner någon form av en Podcast och kom att tänka på Maria där hemma som lagt ut på Insta att hon gillar att lyssna på just Pappapodden som jag så fint laddade ner några avsnitt av innan jag hoppade på planet...ALLTSÅ jag ångrar inte en sekund av det! Två helt underbara killar som berättar om livet som pappor...Inga krusiduller utan helt ärligt och ibland med en viss gnutta ironi och en JÄKLA massa HUMOR! Jag har garvat på planet, vid poolen, vid havet och jag kan till och med garva när jag inte hör dom i lurarna...Satt på toa idag och kom att tänka på Mannes fru Sara som tyckte han skulle knu... sig i röven med en toarulle då pappret var slut...Ja, utan dessa killar så hade jag nog inte haft lika skoj här...Jag är kvinna och lyssnar på en pappapod? JAPP! Alla borde lyssna på den för man känner igen sig i det dom säger och även ni som inte har barn kommer tycka detta är fantastiskt underhållande...Ni har VERKLIGEN gjort mina dagar Nisse och Manne! TACK!





Nu klappar jag ihop datorn och kryper i säng och siktar på en morgon i gymmet innan stranden...



Godnatt <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar