fredag 10 oktober 2014

My butt is burning...

Ja då var det dax att bygga upp rumpan...Som jag gruvade mig för dagens pass med Danne...Alltså när man får mjölksyra och skakiga ben av enbart dynamiska utfall så förstår ni hur otränad jag är...Men känner att det här kommer att bli bra och den killen vet hur man bygger upp kroppen i ett lugnt och fint tempo...Man är ivrig och vill att rumpan ska kliva upp några hack på direkten men det här får ta sin tid eftersom min rygg inte går med på precis vad som helst just nu....
Jag blir starkare och starkare i bålen för var dag och hoppas att jag kommer att kunna göra saker i framtiden som jag ännu bara kan drömma om...Vissa slår in och en del uteblir men en sak är säker och träna kommer jag göra så länge jag lever på ett eller annat sätt...




Har börjat införa vilodagar mellan mina pass...Tända ljus och tv...









Söndag är träningsdag! Styrka och bål...




Grått och trist väder piggades upp med härligt färgglada träningskläder...









Måste ju styla lite och visa att trots mina snart 41 år så hänger jag med ;)




Ännu finns lite vighet kvar...




Kollade lite gamla bilder och kan bara säga att jag saknar instruktörsbiten i mitt liv!




Väcktes på måndagsmorgonen av att Lea fixat frukost...En uppgift från skolan och tjejen tog läxan på fullaste allvar och gick all in...Omelett med räkor och kräftor...Trodde för en stund att jag var på Clarion Hotell ;) Mätt blev jag ;) 




Onsdag och Power-Fit! Jäsiken vad dom fick slita då jag matade in en konditionsövning mellan varje station...Grymma Starka och Svettiga deltagare!




Klickade hem dessa och får se vad jag tycker när dom kommer...


DAGENS PASS MED MIN PT




Utfall...









Fick även köra utan skor och kan säga att det blir en annan känsla...




Sneda utfallssteg med viktplattor...




Alltså där brann det kan jag lova!














Höftpress...




Svider rejält i rumpmuskeln...





Man kan även placera händerna bakom nacken...









Här krävs balans och en spänd bakdel...




Vänder man handflatorna så försvåras det en aning...




Och ytterligare en svårighetsgrad...Rullade av någon gång men tillslut satt den...




Sen tyckte Danne att jag hade så bra balans så han tog till med ännu en svårighetsgrad...Här krävs det full kontroll och balans och ett jäklar anamma för att hålla sig kvar...Testa så får ni se...















Kvällspasset bestod av biceps och triceps...YEAH!



Nästa pass med Danne blir Rygg som jag inte kört på väldigt länge...Jag får tyvärr hoppa över övningar för att bygga upp större lats då jag får besvär i ryggslutet av dessa övningar men det finns så mycket annat och det är just det jag ska fokusera på...Sen avslutar vi med benböj som jag måste ha teknikhjälp med för där gäller det att jag inte gör något fel men kör vidare med stabilisering av bålen och sen ska jag nog fixa det där utan problem...Positiv känsla nu och hoppas att det fortsätter så här men oftast då man sjunger ut att allt är så där himla gött så brukar det vända...Håller tummarna!


Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar