onsdag 13 januari 2016

2016 har gjort entré...

Har  nu gått två veckor sedan jag bloggade sist och det har även blivit ett nytt år...Har ni avgett några löften? Själv blev det inte ett enda för oftast bryter jag dom ändå...Men har en sak framöver att ta tag i och det är väl ändå någon form av ett  löfte men låt mig hellre säga ett MÅSTE!...Jag kommer att sluta med socker och gå in i en lite nyttigare period för att kroppen ska bli fri från det där giftet...Har nu frivilligt lagt på mig några kilon för att få upp muskelmassa och det går framåt men benträningen går på någon form av sparlåga men dom får lite träning via spinningen/bodypumpen men dock inga riktiga muskler som jag önskar mig...Rumpan dinglar med i farten och den bara väntar på att den ska få stryk men den får vänta lite till ;) Funderar starkt på att anlita en PT för att få hjälp med styrkan i nedre delen av kroppen då jag inte riktigt kommer igång och dels är det pga rädsla och att det även smärtar om jag gör fel...

Annars rullar livet på och arbeten lyser med sin frånvaro...Önskar mig ett jobb mer än något annat just nu...Att gå hemma är inte min grej men jag gillar sovmornar men dom varar just nu inte längre än till klockan 08 då Lea ska ha skjuts till skolan och Milo vill upp på berget...

Träningen går framåt och jag ser till att få två vilodagar i veckan nu när man inte leder pass...Men snart är cirkusen igång och vi får köra underbara gruppass och möta våren tillsammans...Om ni undrar så drar GYMMIX igång på måndag! VÄLKOMNA är ni ALLA och hur MYCKET som helst!





2016 here we go!





Härliga sovmornar på lovet blev det...




Egentid på simhallen efter stängning....






2015 års sista pass gjordes på självaste nyårsafton...




Redo att fira in det nya året...









Lite dricka hos oss innan vi gick till grannarna för att fira in 2016...



Det blir mycket skålande och mycket bubblor då vi först skålar in Karpinsk, Mishas hemstad, som ligger fyra timmar före oss och sedan är det Moskva på tur som då har två timmars tidsskillnad och slutligen vårt eget...Själv valde jag att fira in det nya året hemma med en skrämd Milo som sedan fick följa med på festen en sväng...










Min vän Camilla <3






Madde och Anders hade dukat upp...




Camilla hade fixat supergod förrätt...









Anette hade rört ihop godaste pannacottan med NUTELLA!






Och här har ni 2016 första selfie från Instagram...Fler kommer det förmodligen bli! Hahaha!!!




Massor med träning...





Blev en tur till Hudik med min vän Carro...




Ni kan kalla oss STORfikarna eller SVULLO gånger två...Alltså ska det vara så ska det!










Lillan är tjejen som får mig att göra de där extra passen utöver mina bestämda gympass...Så roligt att hitta på lite olika "woddar" och att ibland få köra ihop med någon då jag annars har full fokus och lurar på då jag kör själv, ja ja jag surrar med folk då oxå och rätt mycket så där ljög jag...Men dock pratar jag bara en minut åt gången i vilan om någon vilar samtidigt vill säga...















Nöter in nya passet Bodypump för fullt...




Ett lätt gympass innan cirkelpasset....














Härligt gäng med massor av energi!




 Lillan drog med sig sin syster Eva-my , tjejen i mitten, som är svensk mästarinna i shootfightning! Inte alla dagar man tränar med en guldmedaljör :)




Svettfest med vän <3




Sandra fixade mat efter passet...




Så här ser jag ut när jag är ute på vägarna...Nöter in passet och får mina medtrafikanter att ruska på huvudet och ibland hejar dom när jag kör en  pec deck med högernäven!




Lea har lärt mamman att äta potaisbullar med bacon och beasås...Så gott! Det var hon som fixade denna utsökta måltid btw...





Och givetvis överraskade hon med efterrätt...





Lurade Lillan till att vara försökskanin på låt 1-4 och det gick ju hur bra som helst! Blev lite Bollywood som ni kan se på film på mitt Instagram carinalundh73...




Mer träning...





Middag hos Sandra och barnen...





Älggryta med ris...














Men titta! Paj! BLÅBÄR/RABARBER <3















Trettondagsafton och vi valde bort partaj och utgång mot att skruva upp hyllor från IKEA...





Tortillabotten med basilika tomatsås, kassler, körsbärstomater och ost...




Enkelt och gott! Glöm inte beasåsen...





Fredagsmys och besök...










Känslan av nystädat är oslagbart...





Mot gymmet och 23 minus!!!! Eskimå!



















En press och sedan benen ner och vänd upp...



















Pass nummer två RPM...





Jennie....


















Rödblommig gäng...










Jag, Carro och barnen blev bjudna på tacos efter passet hemma hos Sandra med familj...Alltså det är LYX det!

























Fick oväntat besök med en flaska bubblor under armen i lördags...




Söndag och efter två jobbdagar så beslutade jag mig för att inte gymma trots två vilodagar...Men vad jag vet så har ingen dött av det...Vi laddade upp med godis framför tvn och mös på....







Klickat hem lite nytt inför terminstarten...Linne från Puma köpt hos Ellos...




Gick till gymmet för att köra enligt en plan men väl där så ändrades upplägget till ett gammalt pass jag inte kört på länge...En klockren favorit igen helt enkelt! Ska dela med mig av den så småningom...



Snöslungade i förrgår två gårdar (allt för grannsämjan lixom) och nu tänker ni busenkelt va!??? Men nääää! Inte nåååå enkelt alls om ni frågar fröken Lundh...

För det första...Att man ALDRIG lär sig att inhandla bränsle inför vintern...Svor en ramsa och for iväg och köpte!

För det andra så ha en grundlig genomgång av samtliga spakar så ni inte som jag, snömular mig själv med en snökanon och med det menar jag även...Ta reda på vindriktningen när ni ställer in "kräksnöutspottaren"

För det tredje...6 spakar och hur svårt kan det vara!?...SKITSVÅRT för jag glömmer varje gång jag ska svänga vilken som är vilken och det resulterar i ännu en svordom när den går åt fel håll...

Den fjärde saken att nämna...Smärtan i magen som uppstår när du trycker full gas och inte lagt ur 
backen...Ska vi säga fem gånger och mina äggstockar befinner sig nu upptryckta i ryggraden...

För det femte...Trots alla bekymmer så är jag ändå förälskad i vår snöslunga och frukosten har aldrig smakat så bra som då!










Efter skäckturen med slungan drog jag och fixade naglarna och sedan soffläge innan träning...





Gympass på City....




Avslutades med ett pass på Pace med Lillan....



En wod bestående av plankan, rodd med trxband, boxkliv/hopp, benböj med kettlebell... 45 sek full fart och 15 sekunder vila i fem varv...Beundrar Lilla som bara matar på och drar med mig på sådana här pass JUST FUCKING LOVE IT!





Done och Lillan tar trappan i tre kliv ;)




Träna ÄTA!




Lea fixade kvällsgott <3




Tänkte nog lite extra på mamman då hon placerade en Noblesse på toppen <3





Snöröjning dag två...Uppe med tuppen och TRE gårdar har jag plöjt (då ryktet går att jag är snäll) Ge och ta heter det och nu väntar jag mig en trerätters middag hos mina alla mina grannar...Snöade det året om så kunde detta bli mitt jobb och jag skulle aldrig behöva åka och  handla och laga mat, det enda positiva med "kräksnön"

Men hur som helst så kände jag mig idag som ett proffs när jag manövrerade fordonet...Snömulade inte mig själv en endaste gång dock lyckades jag att göra det på min granne Birgitta som är en pensionerad lärare (om du läser detta så FÖRLÅT!) Men hon bara ruskade på sig och log tacksamt för att jag då hjälpte men undra vad hon egentligen tänkte och kände! ;)

Nu är den röda skönheten parkerad i skjulet och nästan hoppas på lite mer snö nu när äggstockarna är på sin rätta plats igen och känner mig en smula mallig över att jag äntligen behärskar "kräksnöutspottare" utan nästan några problem...








När ni ändå läser så vill jag flagga för ett event på Stad i Ljusdal den 19/1 kl 19.00
Det är Kristin Jonsson som bjudit in Per Nykvist en fd elitsimmare och röjdykare med bred kunskap inom träning och hälsa som kommer guida oss under kvällen...

Ämnen som kommer beröras är:
Behöver vi kosttillskott och varför?
Hur och varför våra gener styr vårt resultat i träningen...
Har vi möjlighet att stötta våra gener?'Hur kan vi maximera möjligheten att leva friskare och få energi?

Vi kommer få bekanta oss med produkter som verkar på gennivå och även få möjlighet att mäta vårt cellskydd med Biophotonic Scanner...

Är ni intresserad att lyssna till denna kille så anmäl er senast på torsdag 14/1 och eftersom jag inte vet vart ni anmäler er så ska jag ta reda på det imorgon och skriver ut det på FB och Instagram men annars så skickar ni ett mess till mig på 070-297 52 58 så länge ;)

Och Kristin och Per hälsa Er välkomna!



Nä nu är det tack och godnatt och trevlig fortsättning på det nya året!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar