måndag 5 oktober 2015

En ny vecka med blandat innehåll...




Träna, äta, sova, umgås med vänner/familj...Ja det är väl så livet rullar på just nu...Men mest av allt önskar jag mig ett fast jobb men det tycks omöjlig att hitta här i Ljusdal så hojta till om ni har ett åt en arbetsvillig kvinna i sista bästa år ;) Jag blir så rastlös av att bara gå hemma så snart klättrar jag på väggarna! Visst är det skönt att som nu kunna sitta och blogga och klockan är efter 01 på natten och veta att man får sova hur länge man vill på morgonen men jag vill ha struktur och rutiner i mitt liv så jag väljer att arbeta isf att vara "hemmafru"




 Lyxade till måndagen med god mat...




 Enkelt att bara krydda på en ytterfilé och steka lite snabbt så den får en fin yta och sedan in i ugnen på 175 grader i ca 40 minuter...Den lagar sig själ i princip och GOTT som bara den...









 Älskar mina morgonpromenader på berget med Milo...









 Tisdag och i vanlig ordning Bodypump...




 Men ett pass mage innan på gymmet...









 Här ska man bromsa på vägen ner och den tar grymt bra...




 Stå på knäna på en bänk och mata på...









 Han får stå ut med en del våran hund...Och vi kämpade länge för den perfekta bilden!!! 




 Till slut så vart det, OK DÅ!!!! Stilig hund va? Russian dog!




 Onsdag och lite styrka innan lunchpasset...









 Träna äta...




 Kvällsjobb i Färila och vi har fått nya arbetskläder från Craft...




 Matlåda med...




 Torsdag och god frukost...Att jag älskar lax är inget nytt...




 Sen iväg på gymmet för ett pass mage...




 Keep going...Redo för nästa pass, Bodypump...




 Men lite mat i magen innan...










 Kom hem och älskade Lea hade bakat morotskaka...




 Fredag och höstskorna for på för en tur till Hudik med Lea...




 Och äntligen fick jag dra på mig min nya höstkappa...




Lika snygg öppen som stängd...



Vi hade fått nys om en godisaffär och det var ett MÅSTE för Lea att vi skulle besöka den och jag var ju inte omöjlig ;) Där säljs massor av godis från USA och England så ni som är sugen på lite annorlunda sötsaker sväng vänster vid OK Q8 och kör ca 70 meter in så ligger den där på höger sida på nedre våningen av ett hyreshus...































































När vi var i Hudik så blev jag plötsligt väldigt dålig...Kände att det värkte i en tand och huvudet höll helt ärlig på att sprängas...Lea ville naturligtvis utnyttja tiden och gå runt i affärerna in i det sista så jag bet ihop...På vägen hem så fick Lea behaga mamman med att trycka i nacken för att få huvudvärken att släppa men det vägrade ge med sig...Väl hemma så for skorna av och jag slängde mig på soffan och blev liggandes tills det vart dax att byta till sängen...Och där började ett nytt "helvete" Frossa och svettningar och sova gick inte då huvudet dunkade i takt med hjärtat...Klockan var 05 då jag krängde iväg ett mess till Lillan att morgonträningen var en omöjlighet...Somnade en sväng mellan 07-09 av total utmattning...När jag vaknade så ringde jag folktandvården och frågade om dom hade en akuttid åt mig men det var fullbokat!!! NEJ HELVETE!!!! Då kopplade Carina på "Jaghållerpåattdörösten" Talade med en plågsam stämma om mina senaste 17 timmar och ni som känner mig vet att jag kan prata så där gick jag in på minsta lilla detalj om hur risigt jag mådde och efter att jag hävt ur mig med gråten i halsen så säger hon att vi MÅSTE hjälpa dig! JA YES!!!
For in kl 11 och dom konstaterade att jag hade inflammation i ena roten i min tand och efter 1 timme hade dom rensat och stängt igen och trycket som framkallade min huvudvärk släppte drastiskt...Kan ni gissa hur lätt det var att punga ut en tusing där och då? TACK älskade Folktandvården för att ni har öppet varannan helg och att ni hjälpte en Carina i nöd!






 Livet har sina prövningar...






Matstafetten kändes långt borta på morgonen men efter besöket hos tandläkaren så tändes hoppet igen...Tror att tjejen sköt in bedövningsmedel anpassat för en elefant för jisus hur jag såg ut...Att lägga en makeup på en bedövad ansiktshalva har man nu testat men tack och lov hann den försvinna innan stafetten drog igång men det tog några timmar...Led lite med min vän Sandra som fick styra upp hela vår varmrätt men hon var mån om sin vän och sade bara att jag skulle vila och ta det lugnt...



 Körde lite höstigt...Blus/kjol köpta på HM med dunkande huvud ;) Blusen har öppen rygg med knäppning...





 Dukat och klart hemma hos Sandra för våra gäster...









 Lite presenter till dom som stod för förrätt och efterrätt...














 Blev lite bubbel innan vi drog på förrätten...




 Vi hamnade i Snäre på förrätt...









 Värdinnan...




 och värden...




 Läckraste barskåpet hade dom...









 Sandra <3





























 Strykande åtgång på bubblorna...




 Hem till Sandra efter en timme och då var det full fart att fixa klart vår varmrätt...




 Vi bjöd på Club sandwich med hemmagjorda pommes...




















 Efterrätt hos Annlinn och Martin...



















 Ja där flödade drickat kan jag lova...




 Sedan träffades alla på kapellet...





























 Tjejerna som styrt upp hela matstafetten...




 Ja den där glittrande skon fick agera örhänge en sväng...















TACK alla inblandade för en trevlig eftermiddag/kväll....




 Söndag och ÄNTLIGEN träning efter några dagars frånvaro! LYCKA!









 Träffade en halvan av Team C&L...




 Känslan att få trycka på i gymmet är ren kärlek för mig <3





Vidare till spinningen...




 Idag fick dom köra lite extra tufft då vi hoppade styrkan efter passet...




 Trött och rödblommig trio pustade ut...




 Idag hade jag minsann satt på mig kepsen då jag hade mascara på...Jag svettas något kopiöst så oftast kör jag noll makeup då jag förlorar synen stundvis av allt smink som kommer in i ögonen...Kepsen fick bli mitt svettband och det resulterade i att min topp endast blev blöt nertill och kepsen kunde man vrida ur...När jag 20 minuter efter passet var in på affären och handlade så droppade det fortfarande svett från skärmen och då förstår ni vilka mängder det handlar om...




 Kepsen är normal ljus röd...


Nu blir det sängen och jag har några timmar att sova ikapp så hoppas Milo har lite överseende imorgon ;)


Godnatt


<3 <3 <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar