fredag 12 juni 2015

Sommarlov!


Äntligen är sommarlovet här! Nu hoppas jag att solen hittar hit och stannar så barnen kan få vara ute och leka och få fina brunbrända ben och fräknar i massor! Här hemma har det bakats tårtor eftersom klass 6 varje år står för skolans tårtkalas och bjuder alla elever...I år var det Leas tur och tillsammans med Engla så fixade dom regnbågstårtor och fina och goda blev dom...




























Dags för GYM!




Blev ett pass axlar och lite triceps och biceps...Flex hinner man alltid med ;)




Märks tydligt att jag lagt på mig lite "hull" då musklerna inte tonas fram så tydligt längre...HÄR SKA BYGGAS NU!!! Äta träna! 




Axlarna7biceps fick sitt!




Ni ser! Den där nöjda blicken och munnen lite så där ihopsnörpt...Då är man nöjd! Axlar med tryck!




Svängde in på ICA Åsen och köpte lax och kräftor och isbergssallad ur salladsbaren...MUMS!




Kl 00.30 på Aspgatan händer detta titt som tätt...Nattmacka!




BAD Hairday har jag hört att det heter! Liknar inte längre Cameron Diaz ;) Hej Penntrollet här!




Dom har kommit och jag är KÄR!




Mina mysisar <3 <3




Mot gymmet! Selfie i bilen såklart! Julia kör ;)




Axlar...









En tur till Hudik med mina tjejer <3




ALLTSÅ KOLLA! Lika modell som jag köpte i Spanien! Dom finns på Intersport och är sjuuuukt snygga och grymt sköna så KÖP! Vill ha men jag får nog ge mig ;) Och färgen är barbierosa, ni vet lite neon <3




Köpte ett par Ballerinaskor på lite rea och betalade endast 139:-




Blev en väska på Lindex för 299:- som får bli mitt handbagage på resan...






Lättlagad fisk i ugn


600 gram skinnfria spättafileér el annan vit fisk

2 msk smör

1,5 tsk salt

1,5 tsk svartpeppar

1 tsk citronpeppar

5 dl créme fraiche

1 tsk dragon

2 klyftor vitlök

1 st hönsbuljong 









 Smörj ugnsformen och strö i citronpeppar...




 Salta och peppra fisken...









 Blanda ihop och FÖRLÅT Kajsa för att jag använder buljong!



















 Bred över fisken...









 In i ugnen på 175 grader i 25-30 minuter...Täckt med folie...




 Släng ihop en sallad med olivolja och vitvinsvinäger på...




 Koka och pressa potatis till...









 Jag toppade med räkor...









 Var upp till Messi och hälsade på...














 Mycket spring...




 Höns har dom skaffat...














Hittade mina gamla tights...Den som spar han har ;)




Körde igenom Release 94 på gymmet och nu sitter den!




Skolavslutning för Lea och Emma...




Sommarlov!




Soffmys med Lea <3



När min sambo fick bestämma vilken färg jag skulle köpa <3


Igår var det träning med Lillan på schemat...Jag själv hade vilodag men hakade på i övningarna då jag inte var framme med mobilen och filmade eller fotade! Hahaha!!! Stackars Lillan som får stå ut med mig! Men jag gör det så smidig och inget som stör träningen på något vis förutom att vi kan få 10 sek extra vila ibland ;)

Vi joggade/sprang 4,2 km och under dessa så stannade vi och körde styrka på 6 stationer x 2 och det blev då totalt 12 stopp för att öka pulsen el bygga muskler...Så UNDERBART att kunna lägga ett träningspass utomhus i sol och värme...

1. 30 tricepsdips på bänk
2. 100 benböj i tempo
3. 30 armhävningar
4. 100 utfallssteg
5. 30 situps
6.10 burpees 
Alla dessa x 2 under ett varv...

Och så fort man är klar så upp och spring, ingen vila!!! Nu tänker jag köra detta pass en dag i veckan med ALLA som vill! Kommer med info om dag och tid så fort jag kommit hem från Spanien...Hoppas på att vi blir ett gäng för det här passar ALLA! Hoppas vi ses ;)




Benböj x 100









Utfallssteg...









Burpees...














Situps...




Tricepsdips...



Mer situps...




Pushups!




Burpees till tonerna av Rosehills examensunderhållning...









Nöjda och svetten rann!




Men nu finns det tatueringar för oss som fegar på att göra en riktig! Ett ark kom hemlevererat och jag och min gofisa Lea gick loss framför kameran  och agerade lite "modeller" Vi har alltid skoj när vi släpper loss och låter fantasin flöda och vet ni vad? Jag tror att min sambo kommer säga ok till min första gaddning för han verkade gilla dom ;)

Dessa underbara texter och symboler finns att köpa hos Kardemumma i Ljusdal och även online, kardemumma.net, för er som inte bor här och kostar under hunkan!!! Tror det var 98:- Nu är vi tatuerade hela tjejligan i huset och det här var ju grymt för nu har jag vant mig vid en text på handleden och på kroppen så nu återstår det att boka en tid! YEAH!!! 









































































































Trevlig helg!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar